iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby
Přejít na menu

INFO od MV Bobra - prosinec 2009 "Bobří stopa č. 11" rozeslána

2.12.2009 21:25
Autor: MVBobr, Počet přečtení: 3893

Včera bylo nabaleno cca 200 obálek s novou BS, a to pro odběratele tzv. měsíční. Další zásilka č. 11 bude společně s č. 12 pro odběratele zbývající. V čísle 11 je opět řada pěkných textů od členů Pražské pobočky, dlouhodobka Tokelau, rozhovor, knihovnička (dvě novinky: Čas skautů, V týmu s Foglarem), tradičně komiks - díl II. Cesta kolem světa, badatelská oblast...

Samozřejmě v plném tempu je příprava č. 12 a už promýšlíme složení BS č. 1/2010. Předpokládáme, že dvanáctku zvládneme zaslat do Vánoc, resp. do konce roku. Držte nám palce. Současně znovu upozorňuji na platební morálku, peníze můžete poslat na bankovní účet (viz vložený do BS tzv. písmenkový zpravodaj).

Co se událo, a co se chystá:
1. Kvalitní byl memoriál Jana Tleskače (Praha 28. 11.) - IX. Mistrovství světa ve vyjímání hlavolamu ježek v kleci. Do tisku je dána i pohlednice k této významné události; na pohlednici budou fotky z r. 2008. Krátký záznam z MS byl i v televizi (ČT 1).
2. Tiskneme současně i dvě táborové pohlednice a PF 2010. Péefko bychom měli rozesílat společně s BS č. 12.
3. V sobotu 5. 12. bude v Nedvědici (Vysočina) Mikulášský turnaj v ledním hokeji... týmy Brna, Vyškova, případně dalších lokalit.
4. Chystáme dopis asi stovce neplatičů BS, snad to zabere. Pokud ne - již BS neobdrží.
5. Pozornost věnujte Večerům světel (Praha, Brno a další města). Pokud budete mít možnost jděte na tyto akce, případně je ve vašem místě bydliště zorganizujte...
6. Kniha "V týmu s Foglarem" - vzpomínky dr. Karla Bureše na své působení ve sportu a také v redakci Mladého hlasatele a Vpředu je již na knižních pultech. Skvělá kniha doplněná řadou fotografií (ČB) a také barevných příloh. Cena 289 Kč. Knihu zkompletoval Jiří Polák s kolektivem.
7. PhDr. Olga Bezděková připravuje kratší text o JF-Jestřábovi a Rychlých šípech do jednoho měsíčníku. Včas vás budu informovat.
8. Další hokejové turnaje plánujeme na začátek ledna a února 2010 (Lysice a Vyškov). Jak se ochladí bude v Brně v Žabinách (Žabovřesky) led a ve čtvrtek tam budeme opět hrávat... Ve Vyškově dává vždy tým dohromady Rolf!
9. Obálku č. 11 BS nakreslil Jan Hora, číslo 12 má zimní motiv - hokej (kresba Michal Kocián).

INFO z 3. XII.
A/ K 750 letému výročí založení Královského města Klatovy vydali klatovští Oldskauti "Skautský betlém" (vystřihovánku, 8 listů formátu A4). Cena 150 Kč + poštovné. Betlém je inzerován na Internetu, ve Skautské křižovatce s adresou dodavatele, anebo kontaktem na MUDr. Richarda Majera.

INFO z 8. XII.
B/ Dnes dorazila do Brna obálka od Marko Čermáka s kresbou do jednoho z nových čísel BS ročníku 2010. Jedná se o zimní motiv - lyžaři u rozcestníku.
C/ Pohlednici (4 ks) by měly být vytištěné za týden...
D/ První stránky nové BS (č. 12) máme už ke korekturám. Po vytištění budeme mít kompletní ročník = 12 čísel v 10 sešitech, resp. časopisech (dvojčísla byla 6-7 a 8-9).
E/ Dokončujeme i sborník referátů z únorové konference na téma "Internet - rizikový faktor dětského vývoje". Sborník doplní i barevné stránky; foto z činnosti SPJF aj.

    

Na fotkách jistě poznáváte Vánočku, Rolfa, Čipa, Sharpa, Vojtu, MV Bobra... Nedvědice byla výtečná akce (sobota 5. prosince).
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 8x, naposledy 14. července 2011 v 15:50:08, tendruhejvojta


Diskuze ke článku

17. prosince 2009, 17:50
MVBobr

Hlásím - 4 pohlednice vytištěny a budou na stránkách SPJF "Foglarovský obchůdek". PF 2010 bude přiloženo do zásilky s BS č. 12 !!!
15. prosince 2009, 21:16
MVBobr

Chválím ty členy SPJF, kteří poslali už členský příspěvek na r. 2010 (jak složenkami, tak i na účet).
15. prosince 2009, 21:15
MVBobr

Rychlé INFO: pracujeme na korekturách BS č. 12. Termín dokončení zítra = středa a potom do tisku... Bude to opět zajímavé číslo.
14. prosince 2009, 23:31
Alpin

No, Čápe, tak trošku jsem si zapřeháněl. Pokud jde o cukernatost, přeháním už od mala. Existuje pro to přehánění o cukernatosti i latinské označení. Ale o mezerovitost se nepokoušej ani slůvkem otřít! Na mezerovitosti trvám!
14. prosince 2009, 18:30
MVBobr

Vyvázaná (či svázaná) BS č. 0 - 60 do dvou velkých knih váží 4,1 kg (č. 0-30 a 31-60). Je to prima časopis, doporučuji těm co mají kompletní sadu a chtějí mít BS v knihovničce navštívit knihaře... a mít v lednu dodatečný dárek pod stromečkem.
14. prosince 2009, 07:35
Jezour

Ano, Boobří stopa je nejgeniálnější časopis, kderý kdy zpatřil swětlo světa§
12. prosince 2009, 20:08
MVBobr

Hokej Bobří liga - 2010: 9. ledna Lysice a 6. února Nové Město nad Metují. Možná i Nedvědice v nějakém vhodném termínu února, či března!
12. prosince 2009, 01:06
CapzAdamova

Ty, Alpíne, jsi si s tou cukernatostí jistý? Já myslím, že trošku přeháníš. Takový výtěžek jsem ještě neviděl.
12. prosince 2009, 01:03
Jezour

Milý Alpíne, podobně, jako mě nepřijdou úsměvné komentáře ostatních, tak mě přijdou nepochopitelné. Kamrádské pousmání vypadá dle mého soudu jinak. Komentáře jsem vymazal z toho důvodu, abych nenakazil úsměvnými komentáři další nezůčastněné, kteří sice neví "která bije", ale zatnou si drápek...
11. prosince 2009, 13:03
Alpin

Škoda, Ježku, že jsi smazal své předchozí komentáře (kromě jednoho). Takhle si čtenář bohužel neudělá v kontextu ucelený přehled, budou mu tam scházet do souvislostí Tvé řádky, nebude si moci udělat přehled o tom, co jsi psal, jaký to mělo obsah, jaký tón, jak to bylo srozumitelné, a najednou tak schází ve „vzorečku“ „akce – reakce“ ta první – Tvoje - část, tedy „akce“.
Ale i podle Tvého komentáře z 11.12.2009 08:46 si lze koneckonců udělat obrázek, kudy se ubírají Tvé myšlenky a jak vypadá styl a tón Tvých vyjádření respektive komentářů, diskusních příspěvků. Musím konstatovat, že text je značně afektovaný, v řadě částí značně zavádějící a manipulující a zkreslující průběh předchozí debaty a – co pokládám za nejhorší - zcela neoprávněně napadající všechny Tvé, jak říkáš – kamarády – kteří se více či méně trpělivě, bez urážek, osočování a s více či méně úsporným úsměvem zde ještě pouští do reakcí na Tvé texty.
Až Ti přestanou odpovídat i tito jednotlivci, nediv se!
11. prosince 2009, 08:46
Jezour

Smazal jsem své komentáře, které byli pod tímto článkem - vyjma jednoho, "aby z nich náhodou někdo nezůčastněný nedostal nějakou nakažlivou nemoc".
Své rozhodnutí jsem učinil na neúnosný nátlak zde diskutujících, kteří místo, aby se zamysleli nad mými komentáři rozhodli se je zlehčovat, ponižovat mě a všemožně mi dokázat, že jsem vlastně ubožák.
Nejen že se tak necítím, ale urážky mých kamarádů mě celkem mrzí, protože se jich mé komentáře vůbec netýkali.
Čím dál víc mám však pocit, že v SPJF jsou trendy, mířící k potlačování konstuktivní kritiky.
10. prosince 2009, 23:15
Jezour

Dej blbci funkci...
10. prosince 2009, 20:46
Alpin

Miloši, opravdu věř např. Čápovi, že Tvůj počítač respektive stránky sdružení nejsou zavirované. Jak jsi říkal, přes tyto stránky se teprve kliknutím na ikonku dalších stránek dostáváš na ně. Tím pádem nechodíš ani na Bohouška, neb se zarazíš už u stránek sdružení. Věř nám, co jsme Ti v říjnu říkali, že když si vyťukáš www.bohousek.cz, že se na něj dostaneš přímo, bezpečně a nejjednodušeji. - A proč tato neplacená reklama? Neboť když se na Tvého oblíbeného Bohouška budeš dívat, neuniknou Ti (téměř) žádné aktuality z foglarovského světa, tedy ani včasná informace o listopadovém čísle Nezbedy. Teď už se opravdu špatně bude shánět. :-(
10. prosince 2009, 20:40
Alpin

Krizmene, díky za pochvalu. :-)) To víš, jeden přece nikdy neví, zda se najednou neobjeví zaprášený scénář na příběh "Rychlé šípy jednotí řepu". A znáš to, není důležité, kdo to objevil, ale kdo to jako první co nejhlučněji zahuláká do světa! :-)) Tak si třeba připravuju půdu ... :-))
10. prosince 2009, 20:34
Alpin

Jsem opět nějak mimo. Které mé komentáře Tě, Ježku, zarážejí? O kterých si myslíš, že reagují na komentáře Tvé?
10. prosince 2009, 19:41
Krizmen

Alpíne, Alpíne - to jsou mi tedy věci. Díky za zajímavý komentář. Bude jistě inspirací pro redaktory BS (kdy a kde se začal v Čechách vyrábět cukr, kolik jsme měli cukrovarů, kolik jich máme dnes, kde jsou řepařské oblasti atd.) :-)))))
10. prosince 2009, 19:39
Krizmen

Ježku: V každé normální redakci je za obsah časopisu zodpovědný šéfredaktor. Má přirozenou autoritu, všichni mu důvěřují, a tak se s ním moc nediskutuje, protože platí pravidlo č. 1: Pravdu má vždy šéfredaktor. A pravidlo č. 2: Pokud tomu tak není, platí pravidlo č. 1. :-D
10. prosince 2009, 17:33
MVBobr

INFO pro sběratele: kamarád Kim z Kadaně mě upozornil na "Nezbedu" č. 11/09 - kde má být stránka o ježku v kleci a také fotky Sluneční zátoky. Do sbírky žádá 2 ks, pokusím se je někde v Brně sehnat...
10. prosince 2009, 10:08
Alpin

Není nutné rozvádět význam sklizňových ztrát a kvality sklizně na výnos bulev a cukru. „Ideální“ tj. nepoškozená bulva, správně seříznutá , prodýchá za 24 hod. na skládce minimálně 0,01% cukru. U poraněných bulev jsou ztráty podstatně vyšší, 0,04-0,05% za den. Řešení spočívá jak v kvalitě sklizně, tak v krátké době skladování.

Technologická jakost cukrovky není jen záležitostí její cukernatosti a chemického složení.
• Z biologických vlastností je to hlavně : tvar, velikost a hmotnost bulvy, její vyzrálost, zdravotní stav a rezistence vůči skládkovým chorobám.
• Z vlastností chemických jsou nejdůležitější obsah sacharózy (cukernatost) a obsah necukrů, zejména solí sodných a draselných, dusíkatých látek (především amidů a volných aminokyselin) a redukujících cukrů (invertu).
• Z fyzikálně chemických vlastností přichází v úvahu hlavně pH, turgor (osmotický tlak) buněčné šťávy a její barva (obsah barevných látek).
• Z mechanických vlastností má největší význam pružnost, pevnost a odpor k řezání.

Trvalou pozornost bude nutné věnovat struktuře porostů řepy - především mezerovitosti. Rozdíly mezi porosty s mezerovitostí do 5% a nad 10% činí 1-1,6% digesce s vysokou mírou vlivu. Cukrovka je v současnosti takřka jednotně vysévána na 18 cm v řádku a počty rostlin na hektar se většinou pohybují v doporučeném rozmezí 80-90 tis. Méně vyhovující je mezerovitost porostů, kde přetrvávají vlivy nevyrovnanosti honů, zhoršené přípravy pozemků a nerovnoměrného vzcházení.
9. prosince 2009, 23:21
Alpin

Už zde padlo označení "tým mentálně nevyzrálých lidí". Já se asi dobrovolně přihlásím k diagnóze "mentálně retardovaný jedinec". Protože se v určitých částech této "debaty" opravdu, ale opravdu neorientuji, ztrácím se v textu, významu, souvislostech.
9. prosince 2009, 18:10
MVBobr

Ahoj Rikitane, dobré náměty píšeš. Už se v BS objevují i badatelské foglarovské materiály. Určitě anketa (snad bude) přinese další náměty k obohacení BS. Jak s oblibou říkám: ..."dějiny klubového hnutí v Evropě neznají tu situaci, kdy parta nadšenců a kamarádů vydává od června 1992 pěkný klubový časopis na křídě."
9. prosince 2009, 15:49
Rikitan20

Bublina: Mě to spíš přijde jako výrok z důkazů o jsoucnosti boha z kapitol života rené Descarta :-)

Jinak co se týče Bobří stopy, tak bych v ní uvítal to, co v ní již dříve bylo (sice se to bude opakovat, ale určitě to čtenáři rádi přivítají). Takže potěšila by mě tam morseovka, semafor, indiánské značky, nějaké pěkné ofocené dopisy, které psal Jestřáb čtenářům MH, fotografie sbírek Ježků v kleci od různých sběratelů (toho bych se klidně ujal já, protože skoro se všemi si píši), anebo bych uvítal pamětní a táborová místa jestřábových tábořišť a pak vedle ncih fotografie, jak to tam vypadá teď. Mám několik pohlednic Stvořidel a Sluneční zátoky před rokem 1950, takže určitě bych také angažoval...
9. prosince 2009, 11:15
Bublina

Tady to začíná zavánět Aštarem Šeranem :-)
8. prosince 2009, 23:57
Hynas

Jinak se mi líbil tento článek. Přestože jeho faktická hodnota je mizivá, krásně upozorňuje na rozdíly konstruktivní a destruktivní kritiky.
Pokud - jak Ježek tvrdí - mu všichni říkají, že je tupec a neberou ohled na jeho kritiku, což ostatně dokládají negativní reakce na ni zde v této diskuzi (ostatně i redaktoři BS vykazují značné známky únavy a opotřebení touto kritikou), jedná se zřejmě o kritiku destruktivní.
Ježku, asi bys měl po sobě hodit kamenem :-)
8. prosince 2009, 23:49
Hynas

Přeji pěkné koukání!
8. prosince 2009, 22:00
MVBobr

V sobotu 5. XII. byl pěkný dvojzápas v hokeji - v Nedvědici (40 km od Brna). Hráli žlutí a červení, fotky by měl vložit Hynek k výše uvedené stati (dnes jsem mu psal). Tím začala tzv. Bobří liga 1009-2010. Další infoHOKEJové budu dodávat.
8. prosince 2009, 18:22
Topik333

Hop
7. prosince 2009, 20:11
Bublina

Já prostě jenom nemám ráda nespravedlivé osočování, ač už jde o kohokoli a cokoli. A na to nemusím být v SPJF činná, abych třeba výrok o mentálně zaostalých lidech nepovažovala za zcestný. Myslím, že stačí, že vás osobně dobře znám, ne?
7. prosince 2009, 19:00
Krizmen

Pomlčky jsem si všimnul, ale přiznám se, že dnes lze spatřit jinde jiné ohavnosti. Protože se sazbou tiskovin taky trochu zabývám, vím o co jde (převod pdf). I tak, i když jsem se velmi velmi těžce smiřoval se změnou grafické podoby (stále mi přijde původní Sharpova sazba mnohem originálnější), musím uznat, že BS je graficky i obsahově velmi pěkná. Vím za jakých okolností v uplynulých 15 letech BS vznikala, myslím si že Ježkův výrok o "půlročníku" je nečestný a nesportovní.
7. prosince 2009, 18:15
Kawi

Ježku, copak si myslíš, že BS musí hájit jen ten, kdo v ní něco dělá a ostatní "objektivní" ji musí bezpodmínečně zkritizovat? Taky si myslím, že tato diskuze moc nepatří ke článku a pokud máš nějaké námitky, bylo by vhodnější se to pokusit vyřešit s dotyčnými osobně. Mimochodem, ty sám se považuješ za "mentálně vyzrálého člověka"?
7. prosince 2009, 17:53
Jezour

Mě by jen zajímalo, proč se Ty Áďo, tolik pouštíš do obhajob, když už v SPJF prakticky nejsi činná.
7. prosince 2009, 11:52
Bublina

Nedá mi to a musím se zapojit. :-) Doporučila bych vážit slova. Nazývat někoho "mentálně nevyzdrálým člověkem" jen tak už se chápe jako bezdůvodná urážka. Znovu opakuji, že něco jiného je takhle někoho osočovat a konstruktivně kritizovat.
7. prosince 2009, 10:57
CapzAdamova

No, za toho Fog-lara si ten Krizmenův palec zrovna nezasloužím, ale i tak pochvala potěší. Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak to rozdělení slova v nadpisu vzniklo substitucí jednoho fontu za jiný při výrobě tiskového pdf na jiném počítači, než byla sazba. Je to taková maličkost a právě proto jsme si toho nevšimli. Tak se budeme příště více snažit důsledně to kontrolovat.
7. prosince 2009, 10:48
Krizmen

Právě jsem si prolistoval novou BS a na rozdíl od Ježka zvedám tentokrát palec! A těším se, že si ji v klidu přečtu.
7. prosince 2009, 08:21
Jezour

Když mě neslyší nikdo v SPJF normálně, třeba mě uslyší zde...
7. prosince 2009, 08:18
Jezour

Ano! Protože Bobří stopa nevyhovuje stardadům "profesionálního" časopisu, a já na tyto nestandardní otázky veřejně poukazuji, jsem škodlivý.
V jednom dopisu Vedení SPJF jsem napsal, že pokud se situace, kdy o Bobří stopě rozhoduje tým mentálně nevyzrálých lidí, nezmění, budu ji veřejně kritizovat. Tak prosím, kdo si ještě hodí kamenem?
7. prosince 2009, 00:56
Hynas

Ježku, prosím, nekaž pěknou atmosféru a na iKlubovně.
6. prosince 2009, 17:25
Bublina

Já tomu už nějak nerozumím, proč by to mělo být nejlacinější a co to znamená kštít a čeho je opravdu málo, tak raději už přestávám diskutovat :-)
5. prosince 2009, 17:10
Jezour

Bubli - ano, zastávat se lidí, kteří BS dělají, že jde o práci dobrovolnou, je to nejlacinější. Zvlášť když kštíš oheň a síru na jednoho z těch lidí, kteří svůj volný čas dělí mezi práci, rodinu, své vlastní zájmy a SPJF. Je toho opravdu málo....
5. prosince 2009, 17:07
Jezour

Tope - vyšum...
Klidně si vstupujte do této diskuse, já pevně stojím za svým názorem. Právě proto, že jsem jeden z těch kteří BS připravují a právě proto, že Vojta svůj rozhovor umístil do BS bez jakékoli diskuse.
Jsem toho názoru, že pokud by byla BS alespoň na nějaké úrovni, bylo by vysvětleno, proč fotka chybí!
A k Bobrově poznámce o tisíci dopisech k superkvalitní BS - tyto dopisy chodily i na časopis v podání nepravidleného půlročníku, kdy byla BS pod daleko větší palbou kritiků z řad současné redakce.
4. prosince 2009, 19:21
MVBobr

Na BS mně chodí pochvaly (dnes psali např. akademický grafik Vlastimil Toman z Třebíče a dr. Olga Bezděková z Prahy). Jsem rád, že naše redakce v předstihu chystá další materiály, které zaujmou i v r. 2010.
4. prosince 2009, 17:13
Topik333

Ježoure, jdi už do žďáru :p Vím, třeba i když píšu blbou povídku, je tam chyb, jak narváno, ale splní to účel a určitě se najdou lidi, co si to rádi přečtou. Fotku tam nemám nikdy a přesto to občas někdo pochválí. Když někam pojedeš a budeš si dělat zápisky z cest, určitě najdeš zajímavý lidi a budeš se s nima bavit a pak se o to podělíš a ani nebudeš potřebovat jejich fotku. :p
4. prosince 2009, 15:28
Bublina

"V BS je tolik bot..." - tak dělej editora :-)
4. prosince 2009, 15:27
Bublina

V redakci BS nepracuju, a právě proto si jí cením. Jde o dobrovolnou práci několika lidí, kterou bych sama nebyla schopná dělat. Nic není dokonalé, ale o to tady nejde, ne? Raději zajímavý rozhovor bez fotky než žádný rozhovor. Krom toho grafika je i tak velice dobře udělaná. Samozřejmě konstruktivní kritika je přínosná, nicméně začínám být poslední dobou alergická na tu "šťouravou kritiku" :-) Nemám na mysli jen případ SPJF, tak si to neber osobně. :-)
4. prosince 2009, 14:07
Dudlinka

Dovolím si vstoupit... rozhovor jsem ještě bohužel nečetla, k časopisu se dostanu až za týden. ALE! Považuji za docela podstatné odlišit místo vzniku rozhovoru. Jistě je rozdíl sejít se někde v kavárně s předdefinovanými otázkami a s člověkem, který je nějakým způsobem známý, nebo využít šance a zeptat se zajímavého - prostého, moudrého, spontánního - člověka, kterého potkám na cestách a který má co říci, sdělit. A fotka bezejmenného pasáčka může často doladit atmosféru daleko lépe, než sice umně provedená, ale trochu aranžovaná fotka známého člověka. Každopádně, na rozhovor jsem zvědavá...
4. prosince 2009, 12:19
Jezour

Ahoj Ádi, Ty v redakci pracuješ, že ji tak obhajuješ? V BS je tolik bot, že by se Baťa mohl jít schovat.
Titulní rozhovor bez fotografie tázaného jsem ještě neviděl. Ani u Petra Kellnera, který má stále jednu a tu stejnou fotografii. Ale fotografii tam má!
3. prosince 2009, 22:31
Bublina

Před chvílí jsem BS otevřela a začala jsem číst právě onen rozhovor, je skvělý. Myslím, že skutečnost, že tam chybí fotografie dotazovaného, je celkem podřadná. Důležitý je fakt, že na takového dotazovaného nenarazíte každý den. Co takhle někdy ocenit každoměsíční úsilí redakce?
3. prosince 2009, 15:01
Rolf

Čáp: vpřed? :)) to už bylo dávno...
3. prosince 2009, 14:45
Topik333

BSka mi už přišla
3. prosince 2009, 07:16
Topik333

Jo no, ta stránka kazí celý pěkný obsah :D:D:D
3. prosince 2009, 00:12
CapzAdamova

A taky vřed na tváři BS - klubovní stránka :-D
2. prosince 2009, 22:08
MVBobr

Štědrého Mikuláše přeji všem foglarovcům! Doufám, že jste byli všichni hodní...
Vložení nového komentáře
*
*
*