iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby
Přejít na menu

Komiks "Svižné blesky" od Marko Čermáka

21.1.2006 08:32
Autor: MVBobr, Počet přečtení: 9699

Na stránkách www.iDnes.cz najdete v rubrice Ekonomika komiks "Svižné blesky vychovávají zaměstnance". Ikonka vpravo od textu v rubrice Nepřehlédněte má překlep, a to Svižné šípy!!!
Postavy seriálu jsou: Jirka Světelka, Oranžáček (nosí lodičku), Drátonoška, Tonda Bojler a Marek Jiskřín. Jména nám připomínají klub Rychlých šípů.

Svižné šípy vychovávají zaměstnance
Komiks společnosti ČEZ



Zdroj www.idnes.cz

Jedná se o velmi vtipnou reklamu firmy ČEZ. Příjemnou zábavu přeje MV Bobr.
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 13x, naposledy 14. července 2011 v 15:50:08, tendruhejvojta


Diskuze ke článku

28. ledna 2006, 19:21
Bublina

Myslím, že i parodie na dílo, které není zrovna dobré, může kolikrát i vyznít mnohem lépe. Třeba studenti žurnalistiky UK vydávají Plesk (parodie na Blesk) a stojí to za to :) (např. článek s titulkem "Ministr zdravotnictví se bojí, že ho nebude mít nikdo rath). Nebo vzpomínáte si, jak fřív vycházel Hrom - taktéž parodie na Blesk? To se mi taky líbilo :) No mnohdy mi přijde, že některé časopisy jsou parodie sama o sobě - viz Cosmogirl, Dívka a podobné, jsou tupoučké, až nevím, jestli je to k smíchu nebo k pláči. No i když, teď tak přemýšlím, je tohle parodie? to asi ne... Souhlasím s Tanid, podle mě je parodie pořád spojená s původním dílem, těží a vychází z něho. Kdyby ne, bylo by to úplně jiné dílo a ztratila by se právě ona rovina parodie, o kterou tam jde.
28. ledna 2006, 17:31
Dabel

Čáp: a co parodovat právě to, že to dílo není dobré? Čiki: ano, reagoval jsem na závorku. Tvé vysvětlení: ok. Ta nejlepší díla parodie nepotřebují :) Zajímavé, že dříve parodie znamenala pouze převzetí, částečnou citaci.
27. ledna 2006, 12:56
Tanid

však když se udělá parodie na nějaké dílo,udělá to reklamu nejen sobě ale i původnímu parodovanému dílu,ne?většinou..
27. ledna 2006, 09:32
Hwaelos

To Dábel: Tys mě asi nepochopil... Vždyť jsem napsal pravý opak. Mnohá díla, které mají parodii dokazují v jistém smyslu svou kvalitu právě na tomto. Špatněs mě pochopil - pokud reaguješ na to "no, netvrdím, že nutně u všech", myslel jsem to tak, že je dobře, že parodie vznikají, byť ne vždy povedené...
27. ledna 2006, 09:24
CapzAdamova

K Ďáblovi - dílo, které není dobré si parodii nesaslouží, protože t by e minula účinkem.
27. ledna 2006, 02:08
Charon

Je důležité nedívat se skrze růžové brýle ... takže díky Krizmene
26. ledna 2006, 23:14
Dabel

Ano, zasmál jsem se ubohosti tohoto humoru. (-> Krizmen)
26. ledna 2006, 12:24
Krizmen

Pro tvrdší nátury http://jokes.kropes.cz/index.php-showid=222.htm
http://fudge.logix.cz/art/ukazid.xp/1500
26. ledna 2006, 09:56
CapzAdamova

Chtěl jsem napsat víceméně to, co Čiki - původně jsem také neměl rád »prznění« svých oblíbených děl, postupem času jsem však dospěl k názoru, že právě to, že někomu stojí za to ono dílo parodovat, dokazuje jeho kvalitu a výjímečnost - tedy parodie vlastně chválí - tím, že se veze na vlně popularit originálu dokazuje, že originál prostě je populární. Svižné blesky se mně naprosto zamlouvají, dokonce jsem se zasmál, mnohem více než parodii na RŠ v tom vidím parodii na trapné výchovné texty pro zaměstnance, mně to připadá fakt vtipné. Jo a Čermák dost dobře nakreslil tu Avii (a vůbec je to graficky hezčí než původní RŠ :-)).
25. ledna 2006, 14:07
Dabel

Čiki: Jaké dílo podle tebe není hodné parodie? U jakého by se to "neslušilo"? Na žádné nemohu přijít...
24. ledna 2006, 15:31
Bublina

Ten komiks (z Krizmenova odkazu) mě osobně nijak nepobuřuje, je to občas i vtipné. Taky budu teď po zkouškovým číst :) Naopak, když to tak vezmu, tak mě těší, že tolik parodií na Rychlé šípy existuje. Je to jak řekl Čiki, to že existují na nějaké dílo parodie jen dokazuje, jak je úspěšné a jak široce zasáhlo či ovlivnilo společnost. Nebo aspoň tak to vnímám já.
24. ledna 2006, 12:25
Hwaelos

Každé dílo, které má úspěch se za čas dočká parodií. A je to snad dobře (no, netvrdím, že nutně u všech), ale rozhodně bych se vyhnul zbožšťování čehokoli. Je pokrytectví sledovat parodie na díla, na kterých vám nějak zvlášť nesejde, ale tvrdit, že u knih,nebo komixů J. Foglara je to amorální. Ferdu pohoršuje Pán pařmenů (neviděl jsem ho, jen jsem o něm slyšel), mě zase pohoršila Jacksonova adaptace, která ani nebyla jako parodie zamýšlena. A co se Krizmenova odkazu týče, musím se přiklonit k Hynkovi. Je to takové lehce dekadentní:), ale rozhodně mě to nepobuřuje. Místy je to i vtipné..
24. ledna 2006, 09:39
Ferda

Jestli se můžu vyjádřit i já, tak jsem na rozpacích. Neboť Komiks Svižné blesky ve srovnání s Krizmenovým doporučeným komiksem je slabota. Nicméně bych neodsuzoval ani jedno ani druhé, protože jsem nepoznal ani v jednom pojetí nějaký urážlivý výsměch myšlenek RŠ. Tu delší verzi jsem nečetl celou, jen jsem namátkou nakouk. Jsou tam vtipný místa. Ta by se hodila k jakýmkoliv komiksům. Možná jste už slyšeli o Pánu pařmenů. To mě pohoršilo.
24. ledna 2006, 07:17
Rikitan20

Když jsem si přečetl komiks, aniž bych předem věděl o poznámce Bobra, že jde o vtipnou reklamu firmy ČEZ, tak jsem se docela zhrozil jak někde může něco takového vyjít pro děti. O výplatách a mzdách se učí až na střední škole v předmětu Právo. Na lepších základních školách a gymnáziích se o tom učí v Rodinné nebo Občanské výchově. Já se o tom teda poprvé dozvěděl až na střední škole. Takže kdyby tohle mělo číst dítě, co běžně čte dětské komisky, tak to asi nepochopí. To jsem si myslel s vědomím, že někde tento příběh vyšel v komiksovém vydání a čtou si ho děti. Až když jsem si přečetl, že se jedná o vtip, tak mi to bylo jasné. Přečetl jsem si to, mám na to svůj názor, ale už více se k tomu nevrátím. To je lepší Rychlé Šípy a honba za pašíkem :-)
23. ledna 2006, 23:15
Soki

Tyhle parodie jsou dobry ... ten komiks nijak zvlast neurazi ... proste jen meni dej a pridavaji misty inteligentni humor ... videl jsem horsi parodie :)
23. ledna 2006, 22:17
Hynas

Mě tamto přijde mnohem méně urážlivé, než výše vyvěšený komiks na ty energie. To je reklama, není ani moc vtipná, a zneužívá RŠ k vlastním cílům :)) To Krizmenovo si aspoň na nic nehraje a je to prostě jenom parodie, mimochodem místy ještě navíc vtipná.
23. ledna 2006, 20:14
Macus

Tak to jsou přesně ty stranky které mě teda vubec neberou.Ale jak říkám každému se libí něco jiného,ale pro me tohle nemá žadnou hodnotu.
23. ledna 2006, 18:17
Hynas

Ten Krizmenův. Vřele doporučuji :)
23. ledna 2006, 15:38
Jezour

Han: co? jakej odkaz?
23. ledna 2006, 12:45
Hynas

Jé, to je hustej odkaz, to mě fakt potěšilo, zvláště text v druhém okně v třetím number je fakt hustej :)) Díky Ježku, už vím, co číst po zkouškovým :)
23. ledna 2006, 09:37
Krizmen

Je to motivační komiks pro zaměstnance firem... Kdyby o tom nevěděl, Jestřábovi by se to asi nelíbilo (viz jeho hromadné dopisy, kde smutně informoval o plagiátorství a využití svých myšlenek). Jinak samozřejmě sběratele z našeho společného sdružení uvedený komiks potěší. Jistě více než http://www.sweb.cz/fuckingjoke/no1.htm --- pro další pokračování zaměňte no1 za no2 až no13.htm a to je jen slabý odvar toho, co koluje po internetu.
22. ledna 2006, 18:07
Jezour

Mac: Když jsem byl v Dukovanech, donesl jsem si z tamějšího informačníhocentra asi 5 různých komixů - populárně naučných, které se vztahovali k energetice. Ale fakt kvalitka. Dodnes je mám schovaný.
22. ledna 2006, 16:36
Macus

Souhlasím se Sokim,taky mi chybí takovy komix pro děcka.
22. ledna 2006, 16:02
Hynas

Jako recese to není špatné... Ale vtipný mi to teda nepřijde. Na to je to malo hloupý :)) Je to takový bez nápadu, bez pointy... A jestli má nějakej sběratel zájem, tak mu klidně pošlu pivní tácek "Rychlé pípy" ;-)
22. ledna 2006, 02:31
Charon

Jako recese to není špatné ...
21. ledna 2006, 19:46
Jezour

Apropo aspoň, že to není nic sprostého... oproti jiným parodiím..;=(
21. ledna 2006, 19:42
Jezour

No, hlavní věc je, že Rychlé šípy nebyli dělníci. Nejmíň Mirek Dušín, který se skvěle učil...
21. ledna 2006, 17:38
Bublina

No tak jasně, obsahově je to trošku tupý a o ničem, ale líbí se mi ta parodie. Jo, něco jako RŠ v moderní podobě, které by žili v dnešní době a měli dnešní možnosti, problémy...
21. ledna 2006, 17:29
Soki

Bylo by potreba take dat nejaky podobny navodny komix dnesnim detem o tom jak budovat sounalezitost klubu a vyuzivat volny cas. Ale penize CEZu jsou asi vetsi lakadlo, nez z pricipu neco udelat pro decka :(
21. ledna 2006, 17:02
Jezour

Tak ono jde spíš o kvalitku - nápad. A jinak, spíš pro sběratele... Foglarvo dílo si žije vlastním životem;=)
21. ledna 2006, 16:43
Macus

kvalitka jo?No mě to teda moc dobrý nepřipadá.Ale každého věc jak se na to kouká.Mám radši hrdiny od taboráků a ne se šroubovákem v ruce,jak pějí chválu na skvělé zaměstnání :-(
21. ledna 2006, 14:34
Migg

kvalitka!!
21. ledna 2006, 10:49
Bublina

Jéé, to je úžasný, to se povedlo! :)
21. ledna 2006, 10:23
Jezour

Jooo, Bobře kvalitka!! Díky za upozornění.
21. ledna 2006, 08:52
MVBobr

Časopis ČEZu, kde komiks vychází se jistě dá sehnat v této instituci. Pozeptejte se po něm.
Vložení nového komentáře
*
*
*